Kapitel 4

När jag vaknade låg jag i nästan samma position som jag hade somnat i, med huvudet på Justins bröst. Det var så mysigt att jag verkligen inte ville öppna ögonen eller röra på mig, då kanske han skulle vakna och gå upp.
Jag blev chockad när jag tänkte så. Jag gillade ju inte ens Justin Bieber så mycket, jag lyssnade på kanske en av hans låtar. Men den Justin jag hade lärt känna igår gillade jag väldigt mycket. Jag hade aldrig träffat en kille som honom förut, och det lät verkligen som att han brydde sig när han frågade mig frågor, som om han verkligen ville veta. Tänk om jag skulle få känslor för honom?
När jag låg där med huvudet på hans bröst, som höjdes upp och ned vid varje djupa andetag, och jag hörde hans hjärta slå, tänkte jag att det där är det viktigaste ljudet. Ljudet av hans hjärta.
Då förstod jag att det var för sent, jag hade redan fått känslor.
En timma senare, reste jag mig försiktigt upp, det var dags att sluta leva i förhoppningar. På väg mot min väska slängde jag en blick tillbaka på Justin. Så vacker han var när han sov, till och med. Jag drog upp väskan från golvet och tog fram min mobilkamera. Jag gick och tog försiktigt ett kort på Justin, han såg så fridfull ut. Sedan gick jag ut på balkongen och tog en cigg. Jag var inte lika sugen som jag brukade vara, men det var ändå en nödvändighet. Jag antog att det kanske var Justin som hade varit mitt lugn-piller de senaste timmarna.
Jag satt där och rökte, och helt plötsligt började nynna på en sång, och kom sedan på att det faktikst var Justins. Jag sjöng hela låten och slutade med ett extra ''Baby, baby, baby, ooooh'' bara för att det var så ironiskt.
ironiskt, här var Justin Bieber, minde än 4 meter ifrån mig, och jag satt och sjöng på hans låtar, vad pinsamt. Hoppas att han inte hade hört någonting.
''I thought you'd always be mine, mine'' Ajdå. Försent. Jag skrattade till, och fimpade ciggen i en askopp som låg på bordet.
''Jag trodde du inte gillade min musik?'' frågade Justin efter att han skjutit iväg en blick fylld med avsmak mot min cigarrett. Jag var tacksam för att han inte kommenterade någonting.
''Det gör jag inte heller. Bara den''
''Visst, du kan ju alltid låtsas'' skojade han och jag skrattade med honom.
Jag hade oroat mig över om det skulle vara som det var igår mellan oss, vissa förändras så, bara mellan natt och dag. Men inget var förändrat, han log mot mig på samma sätt och jag kände mig lika lugn som för några timmar sedan.
Justin satte sig på bänken bredvid mig och lade armen om min midja, ''Du sjöng riktigt bra faktiskt, ångrar att jag avbröt'' sa han och blinkade mot mig.
''Ska killen som har 35 miljoner fans över hela världen säga?'' Jag skakade på huvudet.
''Men eftersom jag har 35 miljoner fans så borde ju det antagligen betyda att vad jag vet vad jag gör. Och jag vet vad jag hör. Och du har talang'' Han skulle uppenbarligen inte ge sig. Jag skakade bara på huvudet och kollade ner i mitt knä.
Jag kände att han drog mig mot honom, så nu var våra sidor som ihopklistrade. Jag kollade upp för att se hans ansiktsuttryck, och märkte att hans ansikte var kanske 10 centimeter ifrån mitt egna ansikte. Jag bara drunknade i hans fina ögon. Han log blygt åt mig och närmade sig ännu, mitt hjärta höll på att hoppa ut ur bröstet på mig.
''Du är den vackraste personen jag någonsin mött, både på insidan och utsidan'' viskade han i mitt öra samtidigt som han omfamnade mig.
Sedan lutade han sig lite bakåt, nu var vi säkert 3 cm ifrån varandra. Om jag bara lutade mig fram skulle jag äntligen få smaka på hans läppar.
Jag blundade och kände hans fräscha andedräkt mot mitt ansikte. Nej nu får det vara, tänkte jag och la armarna om honom samtidigt som jag varsamt tryckte läpparna mot hans. Den där känslan...
Det var obeskrivligt.
När kyssen var över efter några sekunder lutade jag mig tillbaks, fortfarande med händerna runt hans nacke, log jag ett busigt lite nykärt leende. Han log tillbaka, det var så fint. Han drog upp mig från bänken och in i hans hotellrum. Hand i hand gick vi ut genom dörren och ned till matsalen för att äta frukost.

Kommentarer
Postat av: Mitt Liv

hej vill du ha gratis bloggdesign ? :D

2011-06-02 @ 12:22:15
URL: http://justhewayim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0